loading...
روانشناسی
جواد نظافت بازدید : 28 پنجشنبه 26 دی 1392 نظرات (0)

دوران نامزدی داشته باشیم یا نه؟

دوران نامزدی ,مدت دوران نامزدی ,زندگی زناشویی

اما مدت دوران نامزدی نباید خیلی کوتاه باشد و نباید خیلی طولانی باشد. هر یک از این شرایط جنبه های مثبت و منفی خاصی دارد که در زیر به آنها اشاره خواهد شد.

دوران نامزدی یک دوران شناخت است و تجربه نشان داده است که نحوه ی استفاده بهینه از این دوران می تواند تأثیر بسیار زیادی بر زندگی زناشویی داشته باشد. اما مدت دوران نامزدی نباید خیلی کوتاه باشد و نباید خیلی طولانی باشد. هر یک از این شرایط جنبه های مثبت و منفی خاصی دارد که در زیر به آنها اشاره خواهد شد.

جواد نظافت بازدید : 53 پنجشنبه 26 دی 1392 نظرات (0)

 بعد از نامزدی مرتکب این اشتباهات نشوید!!

بعد از نامزدی, برگزاری جشن عروسی, حلقه نامزدی

بالاخره لحظه رویایی فرا رسیده است؛ حلقه نامزدی را در انگشت دارید و روی ابرها سیر می‌کنید. از همین حالا دلهره برگزاری جشن عروسی به دلتان افتاده و می‌خواهید که هر چه زودتر شروع کنید... درست در همین لحظه بهتر است کمی صبر کنید و این مطلب را بخوانید چون اشتباهات ساده‌ای هست که معمولا عروس ها و دامادهای جوان در فاصله نامزدی تا جشن ازدواجشان مرتکب می‌شوند و در آینده نمی‌دانند که پیامدهای این تصمیمان نادرست را چطور جمع و جور کنند.

جواد نظافت بازدید : 34 پنجشنبه 26 دی 1392 نظرات (0)

 6 هشدار دوره نامزدی

 

 

دوره نامزدی,زندگی مشترك,انتخاب همسر

دوران آشنایی یكی از ضروریات برای شروع زندگی مشترك است در این دوران زن و مرد نسبت به خصوصیات اخلاقی تفاوت‌های فرهنگی، اجتماعی و فكری یكدیگر شناخت بیشتری كسب می‌‌كنند متاسفانه برخی خانواده‌ها زمان محدودی را درنظر می‌‌گیرند.

جهت بدست آوردن اطلاعات صحیح زن و مرد باید دقت نظر بیشتری به خرج دهند این دوران برای جوانان بسیار با ارزش بوده و آنان می‌‌توانند بر خصوصیات اخلاقی، تفاوت‌ها فرهنگی، اجتماعی و فكری یكدیگر آشنایی پیدا كنند. در این برهه دختران و پسران در تكاپوی شناخت بیشتر یكدیگر خواهند بود برخی معتقدند دوران نامزدی از شیرین‌ترین دوران‌های زندگی زن و مرد می‌‌باشد البته باید حساسیت آن را مد نظر قرار داد و توجه نمود در صورتی كه هدف تشكیل زندگی مشترك باشد بیشتر تمركز بر روی شناخت ابعاد وجودی طرفین خواهد بود.

رسیدن به یك نتیجه قاطع و انتخاب همسر تصمیمی مشكل و آینده‌ساز است و جوانان در این مسیر نیاز به حمایت خانواده و مشاوران متبحر دارند با توجه به این مسئله كه هیچ انسانی كامل نیست همه زنان و مردان در كنار جذابیت‌ها و ابعاد وجودی مثبت شان دارای نقاط ضعفی نیز هستند كه باید در مراحل اولیه زوجین نسبت به آن‌ها آگاهی یابند. برخی از این ضعف‌ها قابل حل و برخی دیگر طبیعی به نظر می‌‌رسد ولی نباید فراموش كرد خصوصیات، اعتقادات و باورهای نیز وجود دارند كه ممکن است سبب آزار و اذیت شریك زندگی شده و در نهایت منجر به ایجاد تنش در زندگی آینده زن و مرد شود. روانشناسان معتقدند در زمان آشنایی باید مواردی را كه ممكن است در زندگی آینده مشكل‌ساز شود را جستجو و در صورت حل آن اقدام  كنند و چنانچه موضوع لاینحل باشد هر چه سریع‌تر به رابطه عاطفی پایان داد. آنچه مسلم است نامزدی به معنای وابستگی عاطفی و فقط سپری کردن روزهای خوش نیست بلكه هدف تنها شناخت بیشتر است.

جواد نظافت بازدید : 79 پنجشنبه 26 دی 1392 نظرات (0)

دوران عقد ,همسران جوان,فلسفه دوران عقد

دوران عقد زمان مناسبی برای آشنایی زوجین با ویژگی ها و خصوصیات شخصیتی همدیگر است. رفتارها و خواسته ها، اعتقادات و سبک زندگی افراد در این دوره تا حد زیادی مشخص می شود و می تواند بروشور راهنمای خوبی از آینده زندگی مشترک باشد. منتها وقتی این دوران به طول می انجامد، می تواند باعث ایجاد مشکلاتی نیز بشود. نداشتن حریم خصوصی و رفت و آمدهای همیشگی از جمله مسائلی است که در دراز مدت موجب اختلاف و بحث بین خانواده ها و همسران جوان می شود.

فلسفه دوران عقد آشنایی بیشتر زوجین با یکدیگر و رسیدن به این قطعیت است که: «ما می خواهیم با هم زندگی کنیم.» دوران عقد به دلیل یک جا زندگی نکردن زوجین، نداشتن حریم خصوصی و رفت و آمدهای همیشگی، دورانی پر از فشار روانی و تنش است. هرچه این دوره طولانی تر شود فشارهای خانواده ها و امکان ایجاد اختلاف و بحث و مشاجره بیشتر می شود. به طور معمول 3سال برای دوره عقد زمان زیادی است.

ممکن است در این دوره، خانواده شما یا همسرتان کم کم خسته شوند و این خستگی را در قالب تغییر رفتارهایی نشان دهند که طبیعتا این فشارها از سوی شما یا همسرتان به دیگری منتقل و سبب کوک شدن ساز یک بحث و مشاجره می شود.

جواد نظافت بازدید : 100 سه شنبه 17 دی 1392 نظرات (0)

سلام دوستان عزیز،

امروز می خوام براتون درمان های دارای تاییده از انجمن روانشناسان آمریکا رو بزارم، در قسمت درمان می تونید از آنها استفاده کنید.

این در مان ها دارای پشتوانه های تحقیقاتی هستند که خیلی می تونه برای تصمیم گیری در مورد پلان درمانی شما بهتون کمک کنه...

جواد نظافت بازدید : 54 شنبه 14 دی 1392 نظرات (1)
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
افسردگی بیماری بسیار شایع عصر ماست. و در تمامی جهان روندی فزاینده دارد. این در حالی است كه حدود نیمی از مبتلایان به افسردگی یا از بیماری خود بی خبرند یا بیماری آنها چیزی دیگر تشخیص داده شده است.

افسردگی یك بیماری اختصاصی نیست بلكه در تماما سنین و همه نژادها، هم در زنان و هم در مردان ظاهر می شود. افسردگی بیماری ساده ای نیست بلكه انواع گوناگون دارد به طوری كه در بعضی افراد به صورت هایی ظاهر می شود كه ما عموماً آنها را افسردگی نمی شناسیم. افسردگی پس از آنكه درمان شد غالباً باز می گردد.

افسردگی مسائل گوناگونی به همراه دارد. غیراز مسائل پزشكی و اندوه كه بسیار شایع است، فرد مبتلا به افسردگی خود را در كارها مورد تبعیض و از نظر اجتماعی مطرود و حتی منفور خانواده خودش می بیند. گاهی انزوای همراه افسردگی، بیمارانی را كه وضعی درمان پذیر دارند به دوری از مردم یا به سوی مرگ سوق می دهد. درباره افسردگی خبرهای خوشی نیز وجود دارد: بیشتر انواع افسردگی قابل درمان اند.

Depression كه غالباً افسردگی بالینی، اختلالات خلق و خوی یا اختلالات عاطفی نامیده می شود، بیمار را دچار آشفتگی اندیشه، آشفتگی عاطفی، تغییر رفتار و بیماری های جسمانی می كند.

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    چه مقدار آگاهی جنسی در روابط زناشویی و زندگی تاثیر دارد؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 27
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 37
  • باردید دیروز : 51
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 106
  • بازدید ماه : 499
  • بازدید سال : 2,888
  • بازدید کلی : 17,063
  • گلوب


    آمار