loading...
روانشناسی
جواد نظافت بازدید : 68 چهارشنبه 16 بهمن 1392 نظرات (0)

 فراموش کردن نامزدي بهم خورده

 

طلاق گرفتن در دوران عقد

 

 

به هم خوردن نامزدي يا طلاق گرفتن در دوران عقد، يکي از تلخ‌ترين تجربياتي است که ممکن است کسب کنيد اما اين بدان معنا نيست که شما تمام شده ايد و آينده اي نداريد. ضربه هيجاني‌اي که بعد از اين ماجراها مي خوريد بسيار سهمناک است اما شما هنوز در ابتداي راهيد و مي توانيد از اين تجربه تلخ در انتخاب بعدي تان استفاده کنيد.

جواد نظافت بازدید : 60 جمعه 27 دی 1392 نظرات (0)

تلخ و شیرین های دوران نامزدی

 

دوران نامزدی,حساس ترین دوران زندگی

 

دوران نامزدی از مهم ترین و حساس ترین دوران زندگی است. دلیلش هم این است که بجز شیرینی، چگونگی برخورد و عملکرد افراد در این دوران قانون اساسی زندگی مشترک آینده شان را رقم می زند. بنابراین اگر کمی پا کج بگذارید یا خطا کنید، ممکن است روزهای خوش نامزدی و حتی بعد از آن را تلخ و سیاه کنید.

جواد نظافت بازدید : 94 جمعه 27 دی 1392 نظرات (0)

اسرار زندگی مجردی مان را به نامزدمان بگوییم یا نه؟

 

زندگی مجردی ,اسرار زندگی

 

اسرار زندگی مجردی مان را به نامزدمان بگوییم یا نه؟

یكی از نکات بسیار مهم در جلسات خواستگاری این است که فرد تا چه حد می تواند اسرار زندگی خود را به فرد مقابل بیان نماید؟ آیا اگر خطا و اشتباهی یا مسئله ای در زندگی اش رخ داده است، اجازه دارد آن را با نامزدش مطرح کند یا نه؟ مبادا بیان این اسرار دست مایه ای برای سركوب وی توسط همسرش در زندگی زناشویی آینده گردد؟

جواد نظافت بازدید : 55 جمعه 27 دی 1392 نظرات (0)

نامزدی ومساله ای به نام روابط جنسی

 

 

رابطه جنسی در دوران نامزدی,دوران نامزدی, روابط جنسی

 

بسیاری از زوجهای جوان به دلیل عدم آشنایی و در پاره ای از موارد نبود آگاهی کافی درباره نحوه برخورد با روابط عاطفی و زناشویی بین همسران ، با مشکلاتی مواجه هستند، که متاسفانه این مشکلات در برخی از موارد تبدیل به بحران های خانوادگی می گرد که آثار آن در معضلاتی همچون افزایش آمار طلاق در جامعه ، تنوع طلبی جنسی و…. قابل مشاهده می باشد . ما با هدف پیش گیری از ایجاد این گونه مشکلات و با احترام به حریم خانواده ، جهت افزایش دانایی زوجهای جوان و کمک به بهبود واستحکام روابط همسران اقدام به تهیه و ارائه مطلب زیرنموده است.

جواد نظافت بازدید : 73 جمعه 27 دی 1392 نظرات (0)

چطور هیجان نامزدی را حفظ کنید؟

 

هیجان نامزدی,دوران نامزدی ,زندگی مشترك

 

یكنواختی و بی تنوعی در زندگی مشترك یكی از عوامل ایجاد دلسردی و دوری زن و مرد چه در دوران نامزدی و چه پس از آن و در زندگی مشترك است. یکنواختی با خود بی حوصلگی، دلسردی، کسلی و بی اهمیت شدن به همه چیز و... را به همراه می آورد. به همین دلیل است كه وقتی وارد زندگی افراد می شود میان زن و مرد دلسردی و دوری ایجاد می كند.

جواد نظافت بازدید : 65 پنجشنبه 26 دی 1392 نظرات (0)

6قدم تا حل اختلافات نامزدی!!!

دوران نامزدی,اختلافات نامزدی

اختلاف نظر و جر و بحث در هر دوره ای از زندگی ممکن است اتفاق بیفتد اما شما به عنوان زوج های تازه کار و صفرکیلومتر باید روش درست حل اختلافاتتان را یاد بگیرید.

جواد نظافت بازدید : 34 پنجشنبه 26 دی 1392 نظرات (0)

خطرات دوره نامزدی

دوره نامزدی,نامزد شدن , دوران نامزدی

نامزد شما کسی است که قرار است چند ماه از شما فرصت بگیرد و به شما فرصت دهد تا یکدیگر را بیشتر بشناسید و جاده را برای رسیدن به یک مقصد مشترک صاف کنید. پس از آن به عنوان یک فرصت تکرار نشدنی استفاده کنید و در این ماه ها، برای فهمیدن همه پیش نیازهایی که برای رفتن زیر یک سقف به آنها نیاز دارید تلاش کنید. عجله نکنید و فرصت را هم نسوزانید. شما در سرنوشت‌سازترین روزهای زندگی‌تان به سر می‌برید. قدر این فرصت را بدانید.

جواد نظافت بازدید : 28 پنجشنبه 26 دی 1392 نظرات (0)

دوران نامزدی داشته باشیم یا نه؟

دوران نامزدی ,مدت دوران نامزدی ,زندگی زناشویی

اما مدت دوران نامزدی نباید خیلی کوتاه باشد و نباید خیلی طولانی باشد. هر یک از این شرایط جنبه های مثبت و منفی خاصی دارد که در زیر به آنها اشاره خواهد شد.

دوران نامزدی یک دوران شناخت است و تجربه نشان داده است که نحوه ی استفاده بهینه از این دوران می تواند تأثیر بسیار زیادی بر زندگی زناشویی داشته باشد. اما مدت دوران نامزدی نباید خیلی کوتاه باشد و نباید خیلی طولانی باشد. هر یک از این شرایط جنبه های مثبت و منفی خاصی دارد که در زیر به آنها اشاره خواهد شد.

جواد نظافت بازدید : 53 پنجشنبه 26 دی 1392 نظرات (0)

 بعد از نامزدی مرتکب این اشتباهات نشوید!!

بعد از نامزدی, برگزاری جشن عروسی, حلقه نامزدی

بالاخره لحظه رویایی فرا رسیده است؛ حلقه نامزدی را در انگشت دارید و روی ابرها سیر می‌کنید. از همین حالا دلهره برگزاری جشن عروسی به دلتان افتاده و می‌خواهید که هر چه زودتر شروع کنید... درست در همین لحظه بهتر است کمی صبر کنید و این مطلب را بخوانید چون اشتباهات ساده‌ای هست که معمولا عروس ها و دامادهای جوان در فاصله نامزدی تا جشن ازدواجشان مرتکب می‌شوند و در آینده نمی‌دانند که پیامدهای این تصمیمان نادرست را چطور جمع و جور کنند.

جواد نظافت بازدید : 34 پنجشنبه 26 دی 1392 نظرات (0)

 6 هشدار دوره نامزدی

 

 

دوره نامزدی,زندگی مشترك,انتخاب همسر

دوران آشنایی یكی از ضروریات برای شروع زندگی مشترك است در این دوران زن و مرد نسبت به خصوصیات اخلاقی تفاوت‌های فرهنگی، اجتماعی و فكری یكدیگر شناخت بیشتری كسب می‌‌كنند متاسفانه برخی خانواده‌ها زمان محدودی را درنظر می‌‌گیرند.

جهت بدست آوردن اطلاعات صحیح زن و مرد باید دقت نظر بیشتری به خرج دهند این دوران برای جوانان بسیار با ارزش بوده و آنان می‌‌توانند بر خصوصیات اخلاقی، تفاوت‌ها فرهنگی، اجتماعی و فكری یكدیگر آشنایی پیدا كنند. در این برهه دختران و پسران در تكاپوی شناخت بیشتر یكدیگر خواهند بود برخی معتقدند دوران نامزدی از شیرین‌ترین دوران‌های زندگی زن و مرد می‌‌باشد البته باید حساسیت آن را مد نظر قرار داد و توجه نمود در صورتی كه هدف تشكیل زندگی مشترك باشد بیشتر تمركز بر روی شناخت ابعاد وجودی طرفین خواهد بود.

رسیدن به یك نتیجه قاطع و انتخاب همسر تصمیمی مشكل و آینده‌ساز است و جوانان در این مسیر نیاز به حمایت خانواده و مشاوران متبحر دارند با توجه به این مسئله كه هیچ انسانی كامل نیست همه زنان و مردان در كنار جذابیت‌ها و ابعاد وجودی مثبت شان دارای نقاط ضعفی نیز هستند كه باید در مراحل اولیه زوجین نسبت به آن‌ها آگاهی یابند. برخی از این ضعف‌ها قابل حل و برخی دیگر طبیعی به نظر می‌‌رسد ولی نباید فراموش كرد خصوصیات، اعتقادات و باورهای نیز وجود دارند كه ممکن است سبب آزار و اذیت شریك زندگی شده و در نهایت منجر به ایجاد تنش در زندگی آینده زن و مرد شود. روانشناسان معتقدند در زمان آشنایی باید مواردی را كه ممكن است در زندگی آینده مشكل‌ساز شود را جستجو و در صورت حل آن اقدام  كنند و چنانچه موضوع لاینحل باشد هر چه سریع‌تر به رابطه عاطفی پایان داد. آنچه مسلم است نامزدی به معنای وابستگی عاطفی و فقط سپری کردن روزهای خوش نیست بلكه هدف تنها شناخت بیشتر است.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    چه مقدار آگاهی جنسی در روابط زناشویی و زندگی تاثیر دارد؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 27
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 14
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 51
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 125
  • بازدید ماه : 518
  • بازدید سال : 2,907
  • بازدید کلی : 17,082
  • گلوب


    آمار